Test opon letnich – 2023

Re: Test opon letnich – 2023

Postautor: Bogdan61 » 15 maja 2023, 22:49

Test opon letnich - 2023


Tygodnik Motor przeprowadził drugi test 9 opon letnich w rozmiarze 205/55 R16. W drugim teście sprawdzono opony letnie w przystępnych cenach. Test obejmował próby po mokrej nawierzchni (droga hamowania ze 100 km/h, jazda po okręgu, aquaplaning poprzeczny i wzdłużny oraz jazda sportowa na czas), jak również próby na suchej nawierzchni (droga hamowania ze 100 km/h, właściwości jezdne, jazda sportowa na czas, opory toczenia i hałas zewnętrzny przy 50 km/h).


Poniżej wyniki końcowe testu wg zajętego miejsca:

1. Uniroyal RainSport 5 – Uniroyal RainSport 5 zwycięża test dzięki doskonałym właściwościom na mokrej nawierzchni. W tych warunkach opona jest bezkonkurencyjna – wygrywa cztery z pięciu konkurencji. Na suchym asfalcie także radzi sobie bardzo dobrze, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa. Zaletami Uniroyala są też bardzo dobry komfort mechaniczny i akustyczny oraz niewygórowana cena.

2. Semperit Speed-Life 3 – Semperit Speed-Life 3 uzyskuje drugi rezultat punktowy dzięki dobremu zbilansowaniu. Wygrywa zaledwie jedną konkurencję testową – ex aequo z Uniroyalem, zdobywa najwięcej punktów w próbie komfortu – ale w pozostałych zajmuje wysokie lokaty. Dodatkową zaletą Semperita jest niski współczynnik oporów toczenia, zaś największą wadą – wysoka cena zakupu.

3. Dębica Presto HP2 – Trzecie miejsce Dębicy Presto HP2 to niewątpliwy sukces polskiej opony. Doskonale znany kierowcom produkt zdobywa wysokie noty punktowe we wszystkich konkurencjach testowych. Przekłada się to na bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa na suchym i mokrym asfalcie. Ponadto na uwagę zasługuje atrakcyjna cena polskiej opony.

4. Firestone Roadhawk – Czwarte miejsce w zestawieniu zajmuje Firestone Roadhawk, tracąc zaledwie 0,9 punktu do Dębicy. Na uwagę zasługują najniższe ze stawki opory toczenia oraz wysoki poziom przyczepności bocznej na mokrej nawierzchni i odporność na aquaplaning. Firestone wygrywa przy tym konkurencję hamowania na suchym asfalcie. Opona jest dostępna w cenie podobnej do Uniroyala.

5. Kumho Ecsta HS 52 – Kumho Ecsta HS 52 kończy test nieco poniżej oczekiwań. Wygrywa wprawdzie rywalizację na suchej nawierzchni, gdzie okazuje się najszybsza na torze, jednak na mokrym asfalcie jest niestabilna. Z jednaj strony zwycięża próbę jazdy po mokrym okręgu, ale traci punkty w pozostałych konkurencjach na mokro. Za wyborem Kumho nie przemawia też dość wysoka cena zakupu.

6. Apollo Alnac 4G – Apollo Alnac 4G to przykład opony o przeciętnych właściwościach. Nie wyróżnia się wybitnymi osiągami ani nie przegrywa żadnej konkurencji testowej. Jest dość dobrze zbilansowana. Wygrywa z Kumho rywalizację na mokrej nawierzchni, ale traci na sucho. Największą wadą indyjskiej opony jest nieatrakcyjna cena – okazuje się, że więcej trzeba zapłacić tylko za Semperita.

7. Tomket Sport – Tomket Sport nie błyszczy osiągami, zwłaszcza na mokrym asfalcie, gdzie uzyskuje kiepskie rezultaty. Nie można jednak powiedzieć, by był w tych warunkach niebezpieczny. Na sucho radzi sobie znacznie lepiej, wygrywając nawet w konkurencji właściwości jezdnych i uzyskując drugi czas przejazdu toru. Podobnie jak Apollo Tomket nie zachęca do zakupu wysoką ceną.

8. Imperial Ecodriver 5 – Przedostatnie miejsce zajmuje najtańsza opona w tegorocznym zestawieniu – Imperial Ecodriver 5. Zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni wytwarzany w Chinach produkt uzyskuje kiepskie rezultaty. Pomimo to Imperial zapewnia minimalny wymagany poziom bezpieczeństwa. Jego poszczególne rezultaty są do zaakceptowania jedynie w przypadku zachowawczej jazdy.

9. Double Coin DC 99 – Ostatnie miejsce w teście przypadło ogumieniu Double Coin DC 99. Opona odniosła tylko jeden sukces – okazała się najcichszą w zestawieniu. Poza tym przegrała wszystkie konkurencje określające bezpieczeństwo jazdy, uzyskując w nich rezultaty poniżej poziomu akceptowalności. Na suchym asfalcie chiński produkt uzyskuje słaby wynik, a na mokrej drodze jest niebezpieczny.


Podsumowanie
Test zwycięża najnowszy letni model Uniroyala. Co ciekawe, zwycięskie opony można kupić poniżej 300 zł za sztukę. Zajmujący drugie miejsce Semperit nie ma już tak atrakcyjnej ceny. Za to plasująca się na najniższym stopniu podium Dębica ma najlepszy stosunek jakości do ceny. Czwarte lokata przypada oponom Firestone, które prezentują dobry poziom. Zdecydowanie odradzamy kupno ogumienia Double Coin, które na mokrej drodze może być niebezpieczne.



- źródło: Motor
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 9752
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: Test opon letnich – 2023

Postautor: Bogdan61 » 17 maja 2023, 01:50

Test opon letnich - 2023


Tygodnik Motor przeprowadził trzeci test opon w rozmiarze 205/55 R15. W teście brało udział 8 opon letnich klasy premium (dwie klasy średniej), które poddano testom na suchej i mokrej nawierzchni.

Poniżej wyniki końcowe testu wg zajętego miejsca:


1. Continental PremiumContact 7 – Continental zwycięża test z wyraźną przewagą nad rywalami. Zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni zdobywa najwięcej punktów. Opona oferuje najkrótsze drogi hamowania na sucho i mokro i jest przy tym najszybsza na torze w każdych warunkach. Continental ma bardzo dobrą precyzję prowadzenia i najwyższy poziom bezpieczeństwa.
2. Michelin Primacy 4+ - Michelin w przeciwieństwie do Continentala nie wygrywa żadnej konkurencji testowej. Jednak stabilne wyniki na wysokim poziomie uzyskane we wszystkich próbach pozwalają oponom na zajęcie drugiego miejsca. Michelin to bardzo dobrze zbilansowana opona zapewniająca wysoki poziom bezpieczeństwa we wszystkich warunkach.
3. Bridgestone Turanza T005 – Turanza T005, zajmując trzecie miejsce w tegorocznym zestawieniu, potwierdza wysoką jakość produktów firmy Bridgestone. Na uwagę zasługuje rewelacyjna nota uzyskana przez oponę w konkurencji oporów toczenia, dająca zauważalne oszczędności na zużyciu paliwa. Bridgestone to stabilna opona o bardzo dobrej precyzji prowadzenia.
4. Pirelli Cinturato P7 – Pirelli o włos przegrywa rywalizację o podium – w końcowym zestawieniu zdobywa jedynie 0,2 punktu mniej od Bridgestone’a. Co ciekawe, Pirelli uzyskuje lepsze od konkurenta wyniki w próbach przeprowadzanych na suchym i mokrym torze. O ostatecznej lokacie zadecydowała słabsza od Bridgestone’a nota za opory toczenia.
5. Goodyear EfficientGrip Performance 2 – Goodyear z bardzo dobrym wynikiem punktowym zajmuje piątą lokatę. Nieznacznie ustępuje Pirelli na suchym i mokrym asfalcie, mając przy tym nieco lepsze opory toczenia. Goodyear to dobrze zbilansowana opona zapewniająca porównywalny wysoki poziom bezpieczeństwa we wszystkich warunkach.
6. Vredestein Ultrac – Vredestein przegrywa rywalizację z Goodyearem zaledwie o 0,1 punktu, co pokazuje, że dobrej klasy opona segmentu środkowego może nawiązywać walkę z ogumieniem premium. Co więcej, Vredestein na mokrej nawierzchni wypadł znacznie lepiej od Goodyeara, a przegrał przez słabsze noty za konkurencje na sucho i wysokie opory toczenia.
7. Hankook Ventus Prime 4 – Nowy model Hankooka nie odstaje jakością od produktów segmentu premium. Jest najtańszą oponą w zestawieniu, a zapewnia przyzwoity poziom bezpieczeństwa. Jedynie w próbach aquaplaningu odstaje zauważalnie od konkurencji, ale nie jest w tych warunkach niebezpieczny. Otrzymuje słabą notę za opory toczenia.
8. Dunlop Sport Blueresponse – Dunlop uzyskuje końcowy rezultat odstający od rywali, nawet tych z segmentu środkowego. Najwięcej punktów traci za kiepską drogę hamowania na mokrym asfalcie. W pozostałych konkurencjach wypada nieźle i zapewnia wymagany poziom bezpieczeństwa. Ma niewygórowana cenę i dobry współczynnik oporów toczenia.

Podsumowanie
Test zwycięża najnowszy model Continentala – PremiumContact 7. Opona ma wyraźna przewagę ponad 4 punktów nad drugim w zestawieniu Michelinem. Trzecią pozycję zajmują opony Bridgestone, wyprzedzając Pirelli zaledwie o 0,2 punktu. Zadecydował tu lepszy wynik Bridgestone’a za opory toczenia. Piąta lokata przypadła oponom Goodyear, które wyprzedziły szóstego Vredesteina tylko o 0,1 punktu. Z kolei zajmujący siódme miejsce Hankook traci do szóstej lokaty tylko 0,3 punktu. Sklasyfikowany na ósmej pozycji Dunlop nieco odstaje od stawki.


- źródło: Motor
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 9752
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice


Wróć do Eksploatacja i utrzymanie pojazdu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron
x
Kto jest online

W skrzynce odbiorczej masz nową wiadomość.

Moje konto

x