Test opon zimowych 2023

Test opon zimowych 2023

Postautor: Bogdan61 » 27 października 2023, 23:46

Test opon zimowych 225/45 i 235/60 R18

>>> https://motopedia.otomoto.pl/test-opon- ... heIRF_J2B4
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 9752
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: Test opon zimowych 2023

Postautor: Bogdan61 » 21 listopada 2023, 21:57

Test opon zimowych 2023


Tygodnik Motor przeprowadził test 9 opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16.
Opony testowano;
> na ośnieżonej nawierzchni: droga hamowania z 50 km/h, trakcja (siła napędowa) i jazda po torze na czas,
> jazda po mokrej nawierzchni: jazda po torze na czas, droga hamowania ze 100 km/h, jazda po mokrym okręgu, aquaplaning wzdłużny i poprzeczny,
> jazda po suchej nawierzchni: droga hamowania ze 100 km/h, właściwości jezdne, głośność zewnętrzna przy 50 km/h, opory toczenia i jazda po torze na czas.

Poniżej klasyfikacja końcowa opon wg zajętego miejsca w teście:

1. Continental WinterContact TS 870 – opona zdobywa komplet punków na śniegu, wygrywa rywalizację na mokro i uzyskuje bardzo dobrą notę na suchym asfalcie. To propozycja dla najbardziej wymagających kierowców. Niemiecka opona ma przy tym niskie opory toczenia.
2. Hankook Winter i’cept RS3 W462 – opona zajmuje wysoką lokatę dzięki właściwemu zbilansowaniu. We wszystkich konkurencjach wypada dobrze i nie zawodzi w żadnych warunkach. Ma bardzo dobre właściwości na mokrym asfalcie. Zaletą Hankooka jest atrakcyjny stosunek jakości do ceny.
3. Michelin Alpin 6 – to stabilna opona zapewniająca wysoki poziom bezpieczeństwa na wszystkich rodzajach nawierzchni. Ma wysoką precyzję prowadzenia i jest przewidywalna na granicy poślizgu. Wadą michelina jest cena – to najdroższy produkt w zestawieniu.
4. Falken Eurowinter HS02 – opona zajmując czwartą lokatę, odnosi niewątpliwy sukces. Opona wypada przeciętnie na śniegu, ale nadrabia sporo punktów na mokro i sucho. W tych warunkach dobrze się prowadzi, jest cicha i zapewnia wysoki poziom komfortu. Ma atrakcyjną cenę.
5. Pirelli Cinturato Winter 2 – opona ma bardzo dobre parametry na śniegu i w tych warunkach zdobywa dużo punktów. Nieźle radzi sobie też na mokrej nawierzchni, a najsłabiej wypada na sucho. Jest dobrze zbilansowana i nie zaskakuje kierowcy w żadnych warunkach.
6. Goodyear UltraGrip 9+ - opona to schodzący z rynku model. Bardzo dobrze radzi sobie na śniegu i na mokrym asfalcie, a najwięcej punktów traci na sucho. Pomimo to Goodyear zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Jest najbardziej energooszczędną oponą w zestawieniu.
7. Kumho WinterCraft WP52 – opona jest kiepsko zbilansowanym produktem. Bardzo dobrze radzi sobie na suchej nawierzchni, a kiepsko wypada na mokro. Do tego słabo radzi sobie na śniegu. Jest przy tym najgłośniejszą oponą w zestawieniu. Ma też wysokie opory toczenia.
8. Dębica Frigo HP2 – Dębica od wielu lat przyzwyczaiła nas do dobrych warunków na śniegu. Podobnie było i w tym roku. Na mokrym i suchym asfalcie polska opona zajmuje końcowe miejsca, ale jej parametry są stabilne i jest bezpieczna. Opona ma atrakcyjną cenę i niskie opory toczenia.
9. Imperial Snowdragon UHP – opona na śniegu i suchym asfalcie radzi sobie przeciętnie, zapewniając wymagany poziom bezpieczeństwa. Za to na mokrej drodze może stwarzać zagrożenie. Chińska opona jest najtańszym produktem w zestawieniu. Jej wadą jest najwyższy w zestawieniu współczynnik oporów toczenia.

Podsumowanie
Tegoroczny test z doskonałym wynikiem punktowym wygrywa Continental. Pozytywnym zaskoczeniem jest drugie miejsce Hankooka – brawa dla koreańskiego producenta. Trzecią lokatą Michelin potwierdza wysoką jakość swoich produktów. Tuż za podium kolejna niespodzianka – Falken wyprzedza Pirelli. Schodzący z rynku Goodyear z dobrym wynikiem zajmuje szóste miejsce, a za nim test kończą Kumho i Dębica. Ostatni w teście Imperial nie zachwyca osiągami.


- źródło: Motor
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 9752
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: Test opon zimowych 2023

Postautor: Bogdan61 » 15 grudnia 2023, 01:02

Test opon zimowych do SUV-ów – 2023


Tygodnik Motor przeprowadził test 7 opon zimowych do SUV-ów w rozmiarze 235/55 R18.
Opony poddano licznym próbom na ośnieżonej, suchej i mokrej nawierzchni.

Poniżej wyniki testu wg zajętego miejsca:

1. Nokian Snowproof 2 SUV – opona wygrywa test, zwyciężając konkurencje na śniegu i zdobywając dobre, stabilne rezultaty w pozostałych warunkach. Opona o pewnym prowadzeniu i wysokiej przewidywalności, z tendencją do lekkiej podsterowności. Zaletą fińskiego produktu jest atrakcyjna cena.
2. Bridgestone Blizzak LM005 – opona przegrywa z Nokianem zaledwie o 0,6 punktu. Opona deklasuje rywali na mokrej nawierzchni, bardzo dobrze radzi sobie na śniegu, a nieco punktów traci na suchym asfalcie. Opona jest przewidywalna i ma dobrą przyczepność boczną. Opona o najniższych w stawce oporach toczenia.
3. Pirelli Scorpion Winter 2 – opona we wszystkich konkurencjach testowych zdobywa stabilne wyniki na dobrym poziomie. W żadnej próbie nie zawodzi i jest odbierana przez kierowcę jako bezpieczna. Szczególnie dobrze radzi sobie na suchej nawierzchni. Ma jednak najgorszy współczynnik oporów toczenia.
4. Goodyear UltraGrip Performace + SUV – to dobrze zbilansowana opona, której parametry są wyrównane we wszystkich warunkach. Jest pewna w prowadzeniu i przewidywalna w niebezpiecznych sytuacjach. Jest najcichszą oponą w zestawieniu. Do jej zakupu nie zachęca jednak wysoka cena.
5. Falken Eurowinter HS02 PRO – opona w większości konkurencji uzyskuje wyniki na przeciętnym poziomie. Znacznie słabiej wypada w próbie aquaplaningu poprzecznego, z kolei na suchym torze jest szybka. Wymaga dużych ruchów kierownicą i ma tendencje do nadsterowności. Jest najgłośniejsza w zestawieniu.
6. Nexen Winguard Sport 2 SUV – opona nie zachwyca osiągami. We wszystkich konkurencjach na śniegu zajmuje ostatnie miejsce. W tych warunkach jest śliska i wpada w nadsterowne poślizgi. Niezłe wyniki uzyskuje w próbach hamowania na sucho i głośności. Ma do tego atrakcyjną cenę.
7. Linglong Green Max Winter UHP – opona zamyka tabelę wyników z kiepskim rezultatem. Jej przeciętne parametry są na granicy akceptowalności. Podczas jazdy po torze opony łatwo wpadają w poślizg, prowadzenie wymaga ciągłych korekt, a auto jest trudne do opanowania. Zaletami są niezłe opory toczenia i niska cena.

Podsumowanie
Tegoroczny test opon do SUV-ów wygrywa Nokian, zapewniając najlepsze w stawce parametry na śniegu i bardzo dobre w pozostałych warunkach. Sklasyfikowany na drugiej pozycji Bridgestone niewiele traci do lidera. Jest za to lepszy na mokrej nawierzchni. Zajmujące trzecią i czwartą lokatę opony Pirelli i Goodyear to dobrej jakości produkty o stabilnych parametrach. Falken wypada przeciętnie, a jego parametry są akceptowalne. Sklasyfikowany na szóstej pozycji Nexen nie radzi sobie na śniegu, a zamykający tabele wyników Linglong we wszystkich konkurencjach wypada kiepsko.


- źródło: Motor
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 9752
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice


Wróć do Eksploatacja i utrzymanie pojazdu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron
x
Kto jest online

W skrzynce odbiorczej masz nową wiadomość.

Moje konto

x