System start-stop

Re: System start-stop

Postautor: Bogdan61 » 12 stycznia 2019, 01:07



Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 7022
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: System start-stop

Postautor: Bogdan61 » 25 września 2019, 11:35

Jest szkodliwy. Mechanicy jednoznacznie o systemie start-stop

Branżowy serwis internetowy poświęcony m.in. mechanikom samochodowym przygotował ankietę, w której zapytano fachowców o stosunek do systemu start-stop. Znacząca większość stwierdziła, że jest szkodliwy dla podzespołów samochodu.
91,6 proc. respondentów uważa, że system start-stop powoduje przyspieszoną eksploatację części samochodu. Najwięcej ankietowanych wskazało rozrusznik (ok. 82 proc.) oraz akumulator (67,4 proc.). W ankiecie przygotowanej przez MotoFocus.pl wzięło udział 514 osób.
Ponad połowa użytkowników wyłącza lub wyłączałaby system start-stop w codziennej eksploatacji. Niestety nie wszystkie auta umożliwiają trwałą dezaktywację systemu bez głębszej ingerencji w elektronikę. Jedyne samochody, jakie przychodzą mi na myśl, to auta pochodzące z Grupy FCA. W pozostałych system start-stop aktywuje się na nowo po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu.
System start-stop został opracowany na potrzeby badań zużycia paliwa i emisji spalin. W cyklu pomiarowym auto poddane próbie kilkukrotnie się zatrzymuje, symulując tym samym ruch miejski. Jako że chodzi o każdy gram zużytego paliwa, dla osiągnięcia możliwie najlepszych wyników producenci zdecydowali się na system, który wyłącza silnik w czasie postoju. Włącza go, gdy tylko kierowca naciśnie pedał sprzęgła (skrzynia manualna) lub zdejmie nogę z hamulca (skrzynia automatyczna).
Dziś jest to praktyczne, faktycznie zmniejszające zużycie paliwa rozwiązanie, stosowane przez wszystkich producentów aut, w niemal wszystkich modelach.
System start-stop co do zasady mocniej obciąża rozrusznik i akumulator. To nawet nie podlega dyskusji. Dlatego w silnikach z tym rozwiązaniem stosowane są odpowiednio "wzmocnione" podzespoły. Pozostaje jeszcze wiele wątpliwości co do turbosprężarki, która po wyłączeniu silnika może nie być smarowana, czy automatycznej skrzyni biegów.
W najnowszych samochodach, z instalacją elektryczną opartą na systemie 48-woltowym, wyposażonych w układy mikrohybrydowe, system start-stop jest jeszcze bardziej zaawansowany. Silnik wyłącza się nawet w czasie jazdy, nawet z prędkością autostradową. Jak to się będzie sprawować po latach? Dowiemy się za kilka lat.
>>> https://autokult.pl/34988,jest-szkodliw ... start-stop
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 7022
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: System start-stop

Postautor: pawelli » 08 października 2019, 08:20

jak dla mnie to beznadziejny system i zbędny gadżet. Mam takie cudo w służbowym - i zawsze to wyłączam.

NP. w lato pojawia się problem gdy stoisz w korku i nagle klima przestaje działać ....
pawelli
Moderator
Moderator
 
Posty: 3793
Rejestracja: 07 lutego 2012, 19:06
Marka: Renault
Model: Scenic III ph II 1,5 dCi Expression 110
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2012
Województwo: świętokrzyskie
Miejscowość: Kielce

Re: System start-stop

Postautor: Bogdan61 » 08 października 2019, 10:25

pawelli pisze:NP. w lato pojawia się problem gdy stoisz w korku i nagle klima przestaje działać ....

Założeniem działania tego systemu było m.in. nie wyłączanie silnika przy włączonej klimatyzacji.
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 7022
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice


Wróć do Eksploatacja i utrzymanie pojazdu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron
x
Kto jest online

W skrzynce odbiorczej masz nową wiadomość.

Moje konto

x