Renault Clio V

Renault Clio V

Postautor: Bogdan61 » 04 października 2018, 22:50

Renault Clio V

- "Renault Clio 5 generacji zadebiutuje już na początku przyszłego roku. Jak mówi szef designu marki, Laurens van Den Acker: to będzie najlepsza wersja modelu w historii."
- Więcej >>> http://www.francuskie.pl/renault-clio-5 ... -historii/
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 6532
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: Renault Clio V

Postautor: mrarek » 10 października 2018, 21:58

i te małe silniczki...
mrarek
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 10046
Rejestracja: 07 lutego 2012, 10:28
Marka: Renault
Model: SCIII PhI 1,5 dCi 110 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2011
Województwo: śląskie
Miejscowość: Pjekary Ślůnske

Re: Renault Clio V

Postautor: Bogdan61 » 14 października 2018, 21:20

Nowy Renault Clio V generacji pojawi się na rynku w 2019 roku. Jak będzie wyglądał? Zmiany w wyglądzie to ewolucja, łącząca poprzednią generację z elementami nowych modeli Renault. Rendering ujawniony w internecie bazuje na zdjęciach szpiegowskich oraz założeniach związanych ze zmianami w stylizacji nadwozi marki.
Clio, które jest samochodem miejskim, zyskuje nowy przód, lampy, wygląd bardziej masywnego samochodu, nawiązującego do modeli Talisman i Megane. Auto ma być budowane na nowej platformie CMF-B, na której powstają też inne samochody koncernu, w tym Nissan Juke. Pod maskę trafią silniki 1.3 o mocy do 150 KM oraz 1.5 diesel. Duże zmiany czekają nas w funkcjonalności samochodu – Clio ma być pierwszym małym autem popularnym z jazdą autonomiczną i nowymi systemami wspomagania. W środku pojawią się nowe, wyższej jakości materiały.
Premiera przewidywana jest na pierwszy kwartał, dlatego sądzimy, że auto pojawi się na targach motoryzacyjnych w Genewie i będzie to jedna z ważniejszych premier 2019 roku.

[ img ]

>>> http://www.francuskie.pl/tak-bedzie-wyg ... o-iv-2019/
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 6532
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: Renault Clio V

Postautor: mrarek » 17 października 2018, 21:38

ciekawe, że jeszcze diesle pakują do nowych aut
mrarek
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 10046
Rejestracja: 07 lutego 2012, 10:28
Marka: Renault
Model: SCIII PhI 1,5 dCi 110 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2011
Województwo: śląskie
Miejscowość: Pjekary Ślůnske

Re: Renault Clio V

Postautor: Bogdan61 » 29 stycznia 2019, 08:29

Renault Clio V



[ img ]

Blisko 3 lata krążyły pogłoski o następcy wielkiego hitu aut miejskich – jakim jest czwarta generacja modelu Clio.
Początkowo mogliśmy się domyślać jakie będzie to "nowe", gdyż w internecie i prasie krążyły bardzo nieudane grafiki przedstawiające rzekomo Clio V-generacji, jedni wróżyli zmniejszenie Megane, inni zapowiadali powrót do "normalności" tylnych klamek, a jeszcze inni szli bardziej stonowanym tropem – mikstury aktualnych elementów rozpoznawczych marki – jedno było pewne – duży znaczek Renault i światła przypominające literę C.

Początkowo doniesienia prasowe mówiły o oficjalnej prezentacji Clio V pod koniec 2018 roku, jednakże nawet sam producent, nie potwierdził żadnych doniesień prasowych, nie ukazał motywu przewodniego – nawet w krótkich filmikach, aby ten wyczekiwany moment miał nastąpić.
Z jednej strony, Renault trzyma się 7 letniego cyklu życia modelu (wraz z przejściowym liftingiem), co wskazuje na konieczność pojawienia się nowego modelu w 2019 roku, jednakże Clio IV generacji, od wielu lat jest hitem sprzedaży w Europie i na świecie, gdzie tylko w samym 2018 roku, sprzedało się ponad 450.000 sztuk! .
Patrząc jednakże z drugiej strony 7 lat, obecności IV generacji to przy obecnym postępie technologicznym, dość długi okres czasu, a konkurencja ma ogromne aspirację aby być tym numerem 1.

Renault zapowiedziało, że nowe Clio swoją premierę będzie miało w 2019 roku, i to co nas czeka to "ewolucja zewnętrzna" i rewolucja jeżeli chodzi o wnętrze, technikę i użyte materiały.

Dość niespodziewanie, bo pod koniec stycznia, na oficjalnym kanale Renault na platformie YouTube i Facebook, pojawił się krótki film prezentujący pojedyncze, bliskie ujęcia nowego modelu – grill, kawałek deski rozdzielczej i fotela, oraz data 28.01.2019.
Niespełna 3 dni dzielące datę 28 Stycznia od daty "prezentacji" podsycane były wieloma artykułami, dużą liczbą domysłów i jeszcze większą liczbą niewiadomych, ale ten dzień nadszedł , i o to przed Wami zupełnie nowe Clio V.

[ img ]

Wnętrze – nowe, lepsze, piękniejsze !

Pierwszy rzut oka na wnętrze ukazuje nam zupełnie odmienną stylistykę oraz jakość wykonania w porównaniu z tandetnie plastikowym Clio IV.
Renault wzięło sobie do serca narzekania użytkowników na twarde i trzeszczące plastiki, nadmiernie zużywające się materiały we wnętrzu, zbyt słabe oświetlenie kabiny, czy małą ilość gniazd akcesoryjnych która w dobie multimediów okazuje się być sporym minusem.
Projektanci postawili na zupełnie nowe wnętrze, wykonane z połączenia miekkich plastików, ekologicznej skóry, i innych miłych w dotyku materiałów, których spasowanie wydaje się być dużo lepsze, zresztą zobaczcie sami.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

W oczy rzuca się wyprofilowanie foteli, przeszytych białą – kontrastującą- nicią, które powinny być dużo wygodniejsze od tych które spotkamy w Clio IV, elementy deski rozdzielczej, paneli drzwi i konsoli centralnej, są odpowiednio dopasowane do całościowej stylistyki wnętrza, a dzięki użytym materiałom nie powinny trzeszczeć, i raz na zawsze zerwą z łatką "plastikowości".

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Nowe Clio otrzymało zasuwany schowek znany z modelu Megane, a ten zlokalizowany przez pasażerem wyraźnie się powiększył, dodano ambientowe podświetlenie dostępne w 8 kolorach rodem z Talismana czy Espace, a dzięki przeprojektowaniu wnętrza uzyskano więcej miejsca na nogi, przez co kabina zyskała na przestronności.

Spoglądając na wnętrze, nie sposób zauważyć tabletu, stanowiącego centralny punkt deski rozdzielczej. Ten 9,3 calowy tablet, znany wizualnie z Megane IV generacji, zastąpi obecnie oferowany R-Link, na rzecz nowego systemu określanego mianem "Connected Cloud Alliance", i pozwala zarządzać autem z poziomu ekranu dotykowego, dodatkowo rzeczą oczywistą jest sterowanie multimediami, radiem, nawigacją i podświetleniem wnętrza auta.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Na uwagę zasługuje także zmiana lokalizacji głośników wysokotonowych wzlędem modelu IV generacji - powędrowały one z podszybia, do osłon słupków A, przez co wyglądają bardziej okazale. Renault wyposażając auto w system nagłośnienia Bose, nie zapomniało o głośniku niskotonowym – ten wzorem aut grupy VAG powędrował w tapicerkę bagażnika – w mojej ocenie znakomity pomysł.

[ img ]

[ img ]

Piata generacja Clio, zapowiadana była nie tylko jako rewolucja jakości użytych materiałów, ale także systemów wspomagających kierowcę. Oczywiście o ile kamera cofania, czujniki parkowania, asystent parkowania czy asystent pasa były dostępne w Clio IV generacji, o tyle Renault pokusiło się o kilka nowoczesnych rozwiązań, min.asystent martwego pola, asysten utrzymania pasa ruchu, asystent samodzielnego parkowania oraz co ciekawe Clio będzie pierwszym modelem francuskiego koncernu wspierającym AI2, co oznacza częściową automatyzację jazdy (kierunek i prędkość) pod nadzorem kierowcy.

Zmianie uległa także stylistyka licznika – zrezygnowano z tradycyjnych wskazówek, dopełnianych przez cyfrowy prędkościomierz, i zastąpiono licznik 7 calowym wyświetlaczem (10 cali w wersji Initiale Paris) na którym możemy zmieniać wyświetlane treści między prędkościomierzem, ekranem nawigacji, obrotomierzem i kilkoma innymi konfiguracjami.

[ img ]

Zespół odpowiedzialny za projekt wnętrza, wziął na celownik także kratki wentylacyjne nowego modelu – zamiast zaokrąglonych postawiono na prostokątne, poziome, duże kratki, a ich lokalizacja została podyktowana wyeliminowaniu problemu Clio IV – parowaniu szyb, oraz słabemu obiegowi powietrza, w myśl dobrej wentylacji wnętrza, zarówno w kwestii ogrzewania, jak i chłodzenia.

[ img ]

[ img ]

Spoglądając na wnętrze nowego Clio możemy doznać deja vu, gdyż przyciski konsoli środkowej, jak i panel sterowania klimatyzacją podzielony na 3 pokrętła, pochodzi żywcem z Kadjara i nowego Dustera - jednakże może się podobać.

[ img ]

Niedaleko panelu klimatyzacji znajduje się odkryty schowek, znany z Clio IV, który za dopłatą może oferować ładowarkę indukcyjną, przez co ładowanie smartfona będzie dużo łatwiejsze.

[ img ]

Bagażnik ma oferować podwójną podłogę znaną z IV generacji modelu, uchwyty ISO Fix służące do montażu ładunku, a jego pojemność wynosić ma około 300 litrów.

[ img ]

Zewnętrznie - też jest pięknie !

Renault Clio V generacji w kwestii wyglądu, jest ewolucją, w dobrym tego słowa znaczeniu.
Zebrano najlepsze cechy każdej generacji, tworząc dość ładne, miejskie auto, które dość mocno nawiązuje do Clio IV, uzupełniając stylistykę o najnowsze trendy całej gamy modelowej Renault.

W modelu znajdziemy ponownie ukryte klamki tylnych drzwi, co podkreśla linię auta, i pozwala delikatnie zmylić niezorientowanych, w ilości drzwi stawiąjąc pytanie "czy to auto jest trzy drzwiowe?".

Nowa generacja Clio jako pierwsza została oparta o platformę CMF/B opracowaną wspólnie przez partnerów aliasu, co pozwala zoptymalizować koszta produkcji wielu modeli, a także w przypadku Clio, pozwala zachować wymiary bagażnika oraz zwiększyć przestronność wnętrza, pomimo zmniejszenia rozstawu osi.

Przód to charakterystyczne lampy w kształcie litery C, masywny grill znany z modelu Kadjar, oraz chromowane obudowy halogenów.

[ img ]

[ img ]

Boki auta, okraszone są wstawkami z nazwą modelu CLIO, oraz przetłoczeniem drzwi i błotnika znanego z wyższych modeli Renault – w przypadku podstawowej wersji przetłoczenie pozostaje puste, w przypadku modelu Initiale Paris czy GT , mamy tam oznaczenie modelowe w postaci charakterystycznego "skrzydełka". Linia boczna poprowadzona jest w sposób zblizony do czwartej generacji Clio, tutaj także znajdziemy charakterystyczne przedłoczenia u dołu drzwi.

[ img ]

Z tyłu auta nie mamy zbytnio wielu zmian. Modyfikacji uległ kształt tylnych lamp – przypominają skrzydła, wyeksponowano koncówkę wydechu, a srebrna listwa znajdująca się na krawędzi klapy, została przeniesiona w okolice dołu zderzaka. Przez mocno pociągnięty do góry zderzak, otwór załadunkowy uległ zmniejszeniu, przez co siłą rzeczy zmniejszeniu uległa tylna szyba, co przekłada się na pogorszenie widoczności do tyłu, szczególnie uciążliwe w tańszych wersjach, nie wyposażonych w kamerę cofania

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Silniki – to rewolucja i powolny koniec diesla

Platforma CMF/B w założeniu powstała w odpowiedzi na zmianę polityki Renault, zakładając powstanie wersji elektrycznej lub hybrydowej, każdego modelu oferowanego w gamie Renault do 2022 roku. Pierwotnie platforma CMF/B przystosowana była pod silniki spalinowe i elektryczne, jednakże Clio oferowane będzie także jako hybryda.

Początkowo pod maską Clio miejsce zajmować będą silniki benzynowe i wysokoprężne.

Z benzynowych jednostek znajdziemy :
- trzy cylindrowy 1.0 SCe o mocy 78 KM
- czterocylindrowy 1.3 TCe o mocy 130 KM (znany z Scenic IV), stworzony z Mercedesem
- trzy cylindrowy 1.0 Tce o mocy 100 KM zastępując modele 0.9 Tce, stworzony z Nissanem

Z wysokoprężnych jednostek znajdziemy:
- czterocylindrowy 1.5 Blue dCi 85 KM
- czterocylindrowy 1.5 Blue dCi 115 KM

Wszystkie silniki benzynowe i diesla będą posiadały filtr cząstek stałych – w przypadku benzyny będzie to GPF, w przypadku diesla filtr oparty o system katalityczny SCR z AdBlue.

W oparciu o platformę CMF powstała także odmiana CMF/EV dostosowana do nowego modelu Zoe, jednakże Renault nie skorzysta z pełnej elektryczności modelu Clio, zastosowana zostanie natomiast klasyczna hybryda czyli połączenie benzynowego silnika Nissana 1.6 (HR15) wraz z silnikiem elektrycznym, rozwijająca około 120 KM, wpisując się w koncepcję ECOLAB przyjętą przez Renault. Hybryda trafi prawdopodobnie w 2020 roku pod maskę Clio V.

Renault ucieka z Flins, i rezygnuje z wersji Grand

Z danych opublikowanych przez Renault, wynika, że kilka milionów sprzedanych Clio, produkowanych było w znakomitej większości w Turcji (Bursa) i Słowenia (Nove Mesto) – odpowiednio 72% i 13%, reszta produkcji przypadała na Francję (Flins).
Produkcją piątej generacji zostanie odciążona francuska fabryka na rzecz Turcji (80%) i Słowenii (14%), oznaczając spadek udziału Francji z 14% w 2017 roku, do 6% w 2019 roku.
Co więcej, francuska fabryka ma zaprzestać produkcji modelu Clio V, a jedynie pośredniczyć w imporcie i dostosowywaniu modeli Clio V na rynki ościenne.

Niestety wraz z IV generacją modelu Clio, utraciliśmy wersje 3 drzwiowe, szczególnie cenione w odmianach sportowych, podyktowane to było względami ekonomicznymi. Czwarta generacja kontynowała dostępność kodowej odmiany Estate, w Polsce nazywanej Grandtour, lub po prostu kombi. Niestety wraz z nadejściem piątej generacji modelu, Renault skupia się tylko na krótkiej wersji swojego miejskiego hitu, a rolę obecnego "Granda" będzie pełnił Captur 2-giej generacji który urośnie o całe 10cm.

Premiera modelu oficjalnie odbędzie się na Genewskim Salonie - 3.03.2019
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 6532
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: Renault Clio V

Postautor: mrarek » 29 stycznia 2019, 20:18

ach ten centralny tablet.... :(
mrarek
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 10046
Rejestracja: 07 lutego 2012, 10:28
Marka: Renault
Model: SCIII PhI 1,5 dCi 110 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2011
Województwo: śląskie
Miejscowość: Pjekary Ślůnske

Re: Renault Clio V

Postautor: gRRuby » 01 lutego 2019, 23:13

gRRuby
Admin
Admin
 
Posty: 2417
Rejestracja: 07 lutego 2012, 12:57
Marka: Renault
Model: GS III PhI
Silnik: 2.0 dCi 160KM
Rok produkcji: 2011
Województwo: mazowieckie
Miejscowość: Vava

Re: Renault Clio V

Postautor: gRRuby » 01 lutego 2019, 23:28

Renault robi wszystkie modele na to samo kopyto. Mam problem z rozpoznaniem czy to Megane, Scenic, Talisman czy Espace... różnią się tylko wielkością. Nowe Clio z przodu wygląda tak samo jak Megane i reszta. Nuda.
gRRuby
Admin
Admin
 
Posty: 2417
Rejestracja: 07 lutego 2012, 12:57
Marka: Renault
Model: GS III PhI
Silnik: 2.0 dCi 160KM
Rok produkcji: 2011
Województwo: mazowieckie
Miejscowość: Vava

Re: Renault Clio V

Postautor: Bogdan61 » 01 lutego 2019, 23:48

gRRuby pisze: Nowe Clio z przodu wygląda tak samo jak Megane i reszta. Nuda.

Teraz jest taki trend. Mało osób jest w stanie odróżnić np. VW Golfa V, VI i VII.
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 6532
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice


Wróć do Nowości

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron
x
Kto jest online

W skrzynce odbiorczej masz nową wiadomość.

Moje konto

x