Łożysko podopry półosi

Skrzynie biegów, półosie, przeguby, zawieszenie

Łożysko podopry półosi

Postautor: gRRuby » 29 maja 2020, 18:39

Coś mi wyje ze środka auta. Sprawa się nasila z tygodnia na tydzień. Buczenie, niezależne od kierunku jazdy od prędkości 20-30km/h w górę. Podejrzewam łożysko podpory półosi.
Czy ktoś wymieniał? Dużo roboty?
gRRuby
Admin
Admin
 
Posty: 2503
Rejestracja: 07 lutego 2012, 12:57
Marka: Renault
Model: GS III PhI
Silnik: 2.0 dCi 160KM
Rok produkcji: 2011
Województwo: mazowieckie
Miejscowość: Vava

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: mrarek » 31 maja 2020, 10:17

Dobrze sprawdź.
W SCII też mi się tak wydawało, wręcz chciałem rękę oddać.
Michał wymienił półośkę, przesmarował i dalej buczało.
Oczywiścia wina była łożyska przy kole.
mrarek
Prawie Klubowicz
Prawie Klubowicz
 
Posty: 10325
Rejestracja: 07 lutego 2012, 10:28
Marka: Renault
Model: SCIII PhI 1,5 dCi 110 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2011
Województwo: śląskie
Miejscowość: Pjekary Ślůnske

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: Bogdan61 » 31 maja 2020, 11:46

mrarek pisze:Dobrze sprawdź.
Oczywiścia wina była łożyska przy kole.

Ogólnie mówiąc, fabryczne łożyska w każdym Renault są "słabe" (w pierszej kolejności "padają" tylne).
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 7556
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: pawelli » 31 maja 2020, 14:33

Od podpory to są akie jakby wibracje, niektórzy mówią że wręcz auto podskakuje.

Ja w SC II wymianiałem prewencyjnie bo przy okazji to wyszło że tam jest luz

Z tym buczeniem to stawiam na łozysko z ktorymś kole
pawelli
Moderator
Moderator
 
Posty: 3855
Rejestracja: 07 lutego 2012, 19:06
Marka: Renault
Model: Scenic III ph II 1,5 dCi Expression 110
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2012
Województwo: świętokrzyskie
Miejscowość: Kielce

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: gRRuby » 31 maja 2020, 22:48

Z moich doświadczeń, gdy pada łożysko w kole to buczenie się zmienia w zakrętach, kiedy są większe obciążenia na dane koło. Miałem to parę razy i raczej tak się to zawsze objawiało. U mnie buczy centralnie. Jakby dyferencjał lub skrzynia. Facecik w geszefcie z częściami, u którego od lat kupuję sugeruje łożysko podpory. Mówi, że padają dość często. Nie miałem z tym nigdy problemu i nie znam objaów. Łożysko tanie tylko roboty trochę bo trzeba półoś wyciągać, ale raczej prosta robota.
pawelli pisze:Od podpory to są akie jakby wibracje, niektórzy mówią że wręcz auto podskakuje.

Nie neguję, ale trochę nie widzę powodów do wibracji a tym bardziej podskakiwania. Może jak już łożysko się rozsypie kompletnie.
gRRuby
Admin
Admin
 
Posty: 2503
Rejestracja: 07 lutego 2012, 12:57
Marka: Renault
Model: GS III PhI
Silnik: 2.0 dCi 160KM
Rok produkcji: 2011
Województwo: mazowieckie
Miejscowość: Vava

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: mrarek » 08 czerwca 2020, 21:51

to kiedy zmiana? :))
mrarek
Prawie Klubowicz
Prawie Klubowicz
 
Posty: 10325
Rejestracja: 07 lutego 2012, 10:28
Marka: Renault
Model: SCIII PhI 1,5 dCi 110 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2011
Województwo: śląskie
Miejscowość: Pjekary Ślůnske

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: gRRuby » 10 czerwca 2020, 00:59

Mechanior potwierdza łożysko, ale nie wie które - w kole, podpory półosi czy skrzyni/mech. różnic.
Osłuchiwał na podnośniku i nic. Mówi żeby jeździć i czekać aż bardziej będzie słychać. Sam nie wiem co z tym począć.
gRRuby
Admin
Admin
 
Posty: 2503
Rejestracja: 07 lutego 2012, 12:57
Marka: Renault
Model: GS III PhI
Silnik: 2.0 dCi 160KM
Rok produkcji: 2011
Województwo: mazowieckie
Miejscowość: Vava

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: Bogdan61 » 10 czerwca 2020, 02:19

gRRuby pisze:Mechanior potwierdza łożysko, ale nie wie które - w kole, podpory półosi czy skrzyni/mech. różnic.

W kole - auto na podnośniku i kręcenie kołem, jak szumi to łożysko, jak nie to dalej szukamy.
W skrzyni - to słychać na włączonym biegu, a po wrzuceniu na luz już nie.
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 7556
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: yetiq » 10 czerwca 2020, 10:32

gRRuby pisze:Mówi żeby jeździć i czekać aż bardziej będzie słychać. Sam nie wiem co z tym począć.

Rzeczywiście stały tekst mechaników: "Jeździć i obserwować". Tu jednak ma rację, w miarę zużywania łożyska będzie bardziej słyszalne i wtedy łatwiej o diagnozę. W Koleosie padło mi łożysko w przedniej prawej piaście i od czasu, kiedy było go delikatnie słychać do wymiany przejeździłem 4 miesiące. Pod koniec nie było już wątpliwości, że to rzeczywiście piasta i po której stronie, bo dźwięk się zmieniał w zależności, czy jechałem prosto, czy skręcałem. Po lewej stronie padło pół roku później.
yetiq
Stały bywalec
Stały bywalec
 
Posty: 172
Rejestracja: 21 maja 2012, 20:14
Marka: Renault
Model: Scenic III ph II 2.0 dci automat
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2015
Województwo: podkarpackie
Miejscowość: Jasło

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: mrarek » 12 czerwca 2020, 21:56

Bogdan61 pisze:W skrzyni - to słychać na włączonym biegu, a po wrzuceniu na luz już nie.

Jak łożysko podpory, to nie będzie na luzie słychać.
mrarek
Prawie Klubowicz
Prawie Klubowicz
 
Posty: 10325
Rejestracja: 07 lutego 2012, 10:28
Marka: Renault
Model: SCIII PhI 1,5 dCi 110 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2011
Województwo: śląskie
Miejscowość: Pjekary Ślůnske

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: gRRuby » 17 czerwca 2020, 00:36

Zrobiłem kilkaset kilometrów i buczy może troszkę bardziej, ale żeby to ułatwiało bardziej diagnozę, raczej nie specjalnie.
Na biegu czy na luzie, wyje tak samo.
mrarek pisze:Jak łożysko podpory, to nie będzie na luzie słychać.

Nie wydaje mi się. Półoś przecież się obraca cały czas - czy na luzie czy nie na luzie, a więc i łożysko na niej. Chyba, że mówimy o podnośniku, ale wtedy to i skrzynia też w zasadzie się nie kręci.
yetiq pisze:Pod koniec nie było już wątpliwości, że to rzeczywiście piasta i po której stronie, bo dźwięk się zmieniał w zależności, czy jechałem prosto, czy skręcałem. Po lewej stronie padło pół roku później.

Klasyka, Choć zależy, która bieżnia.

Mam do wymiany gumową osłonę amora po prawej stronie i może wymieni się łożysko, które drogie nie jest. Manualne skrzynie w 2.0dCi są ponoć niemal bezawaryjne i wieczne. Nie wiem czy ta opinia obejmuję mech. różnicowy :-)
gRRuby
Admin
Admin
 
Posty: 2503
Rejestracja: 07 lutego 2012, 12:57
Marka: Renault
Model: GS III PhI
Silnik: 2.0 dCi 160KM
Rok produkcji: 2011
Województwo: mazowieckie
Miejscowość: Vava

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: mrarek » 29 czerwca 2020, 21:52

weź no Ty się już za robotę tego przodu :)
mrarek
Prawie Klubowicz
Prawie Klubowicz
 
Posty: 10325
Rejestracja: 07 lutego 2012, 10:28
Marka: Renault
Model: SCIII PhI 1,5 dCi 110 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2011
Województwo: śląskie
Miejscowość: Pjekary Ślůnske

Re: Łożysko podopry półosi

Postautor: gRRuby » 30 lipca 2020, 01:00

Nie jest dobrze. Łożysko podpory osi ok. Niestety to skrzynia. Wymiana łożyska w skrzyni, materiały, uszczelki itd ok 2tyś. Za samą robotę 800, ale komplet łożysk 500 i uszczelki, wysprzeglik przy okazji. Trochę słabo.
gRRuby
Admin
Admin
 
Posty: 2503
Rejestracja: 07 lutego 2012, 12:57
Marka: Renault
Model: GS III PhI
Silnik: 2.0 dCi 160KM
Rok produkcji: 2011
Województwo: mazowieckie
Miejscowość: Vava


Wróć do Układ napędowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

x
Kto jest online

W skrzynce odbiorczej masz nową wiadomość.

Moje konto

x