[1.2/TCe] C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedni

Tematy związane z silnikami zasilanymi PB
Regulamin forum
W temacie należy umieścić informację o pojemności i typie silnika. Informacja powinna być umieszczona w nawiasach kwadratowych. Przykład [1,4 / TCe]

[1.2/TCe] C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedni

Postautor: NiewiernyTomasz » 26 kwietnia 2021, 22:12

Witam. W Renault Captur [1.2 TCE 120KM benzyna] pojawił mi się komunikat: "skontroluj samochód". Po podłączeniu urządzenia diagnostycznego wyskoczył mi taki błąd: "C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedni - usterka". Samochód jest już po gwarancji więc proste naprawy i wymiany wykonuję sam. Czy podany kod oznacza konkretną usterkę danej części? Czy jednak muszę udać się do serwisu? Może ktoś miał taką usterkę? Dodam, że silnik pracuje bez problemów. Gdyby nie komunikat nie wiedziałbym, że w samochodzie jest jakiś problem.

C0300
C-układ jezdny
3-usterka związana z wypadaniem zapłonów
NiewiernyTomasz
Czytelnik
Czytelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: 25 kwietnia 2021, 22:37
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: Benzyna
Rok produkcji: 2013
Województwo: małopolskie
Miejscowość: Kraków

Re: [1.2/TCe] C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedn

Postautor: Bogdan61 » 26 kwietnia 2021, 23:52

To może oznaczać m.in. świece, cewka zapłonowa, niesprawny wtryskiwacz.
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 8296
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: [1.2/TCe] C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedn

Postautor: NiewiernyTomasz » 27 kwietnia 2021, 19:59

Dzięki. Sprawdziłem w książce serwisowej świece wymieniałem ostatnio w 2018r. Zacznę od świec. Po wymianie opiszę rezultat.
NiewiernyTomasz
Czytelnik
Czytelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: 25 kwietnia 2021, 22:37
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: Benzyna
Rok produkcji: 2013
Województwo: małopolskie
Miejscowość: Kraków

Re: [1.2/TCe] C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedn

Postautor: NiewiernyTomasz » 10 maja 2021, 21:02

Świece wymienione. Wkręciłem NGK, koszt: 4 x 70,79 zł/szt. Dobrze, że sam to zrobiłem bo zauważyłem małą usterkę na którą w warsztacie pewnie nikt by nie zwrócił uwagi. W miejscu gdzie wężyk odmy wchodzi do silnika jest gumowa uszczelka która była pęknięta. Jej wewnętrzna część wpadała już do środka. Udało mi się ją całą wyciągnąć. Nową znalazłem tylko w ASO na zamówienie - 16zł szt. Silnika jeszcze nie odpalam. Zrobię to jak założę uszczelkę. Na razie jeżdżę innym samochodem.
NiewiernyTomasz
Czytelnik
Czytelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: 25 kwietnia 2021, 22:37
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: Benzyna
Rok produkcji: 2013
Województwo: małopolskie
Miejscowość: Kraków

Re: [1.2/TCe] C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedn

Postautor: NiewiernyTomasz » 22 sierpnia 2021, 02:38

Jednak to nie świece. Błąd nadal wyskakuje. Mam teraz dylemat czy jechać do ASO czy spróbować jeszcze wymienić cewki. Na dodatek ostatnio w trasie zaskoczył mnie następny komunikat: "usterka ładowania akumulatora". Co kilka kilometrów pojawiał mi się i po chwili znikał.
NiewiernyTomasz
Czytelnik
Czytelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: 25 kwietnia 2021, 22:37
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: Benzyna
Rok produkcji: 2013
Województwo: małopolskie
Miejscowość: Kraków

Re: [1.2/TCe] C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedn

Postautor: Bogdan61 » 23 sierpnia 2021, 22:21

To może być inny błąd niezależny od pierwszej usterki.
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 8296
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice

Re: [1.2/TCe] C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedn

Postautor: NiewiernyTomasz » 29 sierpnia 2021, 22:27

Witam. Jeśli chodzi o błąd "usterka ładowania" to sprawdziłem alternator i akumulator zwykłym urządzeniem na diody i okazuje się, że akumulator jest w porządku ale alternator wytwarza za wysokie napięcie. Muszę kupić miernik, żeby to dokładnie sprawdzić. Myślę, że problem może leżeć w regulatorze napięcia. Jestem ciekaw czy aby wyciągnąć alternator trzeba rozebrać kolektor ssący czy może przód samochodu?
NiewiernyTomasz
Czytelnik
Czytelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: 25 kwietnia 2021, 22:37
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: Benzyna
Rok produkcji: 2013
Województwo: małopolskie
Miejscowość: Kraków

Re: [1.2/TCe] C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedn

Postautor: NiewiernyTomasz » 26 września 2021, 20:24

Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze w związku z nową usterką. Nic nie pomogło. Po uruchomieniu samochodu powitanie: "USTERKA ŁADOWANIA AKUMULATORA" :mad Jutro na godz. 8.00 jestem umówiony w ASO. Zauważyłem, że wszystkie problemy zaczęły się od momentu kiedy samochód przesiedział w garażu nie używany przez około trzy miesiące.
NiewiernyTomasz
Czytelnik
Czytelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: 25 kwietnia 2021, 22:37
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: Benzyna
Rok produkcji: 2013
Województwo: małopolskie
Miejscowość: Kraków

Re: [1.2/TCe] C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedn

Postautor: NiewiernyTomasz » 14 listopada 2021, 17:40

Witam. Znalazłem czas aby opisać dalszy ciąg moich zmagań z samochodem. Po wizycie w Aso wyszło sporo błędów: REGULACJA NAPIĘCIA, POŁĄCZENIE UPC, MODUŁ ODŁĄCZAJĄCY AKUMULATOR, OBWÓD + PO ZAPŁONIE BLOKADA KOLUMNY KIEROWNICY, OBWÓD PRZEDNICH ŚWIATEŁ PRZECIWMGIELNYCH, CZUJNIK NATĘŻENIA PRĄDU AKUMULATORA, OBWÓD ZESTAWU WSKAŹNIKÓW MANETKI POD KIEROWNICĄ, ZGODNOŚĆ INF. MULTIPL. DLA REG./OGR. PRĘDKOŚCI, ELEKTROZAWÓR PRZEŁĄCZANIA PŁYNU CHŁODZĄCEGO. Konkretnie nie wiedzieli w czym tkwi problem więc stwierdzili, że w takim przypadku trzeba sprawdzić całą elektrykę zgodnie z instrukcjami Renault. Koszt naprawy może wahać się od 300 zł do 3000 zł z uwzględnieniem wymiany nawet wiązki elektrycznej silnika. Za całą usługę podłączenia samochodu do komputera zapłaciłem 130 zł. Znów wziąłem sprawę w swoje ręce i postanowiłem kupić na allegro czujnik przerwania przewodów. Postanowiłem na początku sprawdzić połączenie UPC - alternator. W garażu wyciągnąłem kolektor ssący aby dostać się do kabla i podłączyłem czujnik do przewodu UPC od alternatora i JEST!!! Wyszło, że ten kabel jest przerwany około kilku centymetrów od alternatora na zgięciu. Dla pewności sprawdziłem inne wtyczki i tam obwody były sprawne. Wszystko wskazuje, że ten niepozorny kabelek jest sprawcą całego zamieszania w samochodzie. Ale żeby nie było za łatwo to aby wyciągnąć ten kabel muszę odłączyć węże z płynem chłodniczym bo inaczej nie dostanę się do niego. Teraz następny dylemat a zarazem pytanie do Was bo znalazłem otwór w osłonie ale nie widzę tam żadnego zaworku:
W KTÓRYM MIEJSCU W RENAULT CAPTUR I SPUSZCZA SIĘ PŁYN CHŁODNICZY I O CZYM MUSZĘ WIEDZIEĆ ŻEBY NIE ZEPSUĆ CZEGOŚ?
NiewiernyTomasz
Czytelnik
Czytelnik
 
Posty: 13
Rejestracja: 25 kwietnia 2021, 22:37
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: Benzyna
Rok produkcji: 2013
Województwo: małopolskie
Miejscowość: Kraków

Re: [1.2/TCe] C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedn

Postautor: Bogdan61 » 14 listopada 2021, 23:41

Wystarczy ściągnąć dolny wąż z chłodnicy.
Bogdan61
Klubowicz
Klubowicz
 
Posty: 8296
Rejestracja: 09 lutego 2012, 13:11
Marka: Renault
Model: Thalia 1,5 dCi 65 KM
Silnik: Diesel
Rok produkcji: 2005
Województwo: śląskie
Miejscowość: Katowice


Wróć do Silniki benzynowe

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

x
Kto jest online

W skrzynce odbiorczej masz nową wiadomość.

Moje konto

x